Sosem késő megújulni

2015-07-01 00:20

Sosem késő megújulni

Peugeot 208 – 2015

Három év alatt közel egymillió kelt el a 208-asból, így a Peugeot elérkezettnek látta az időt, hogy kicsit felfrissítse a modellt. Jóllehet, egy kompakt autóról beszélünk, a márka már három éve is egy kellemesen sportos kocsival állt elő, de nem valami szilfid karcsúsággal, hanem olyannal, amelynek tömör testét lendületesen emelkedő övvonal keretezi. Ha a jól sikerült fő vonalak nem változtak, mit lehet frissíteni egy autón? Szinte mindent.

A formatervezők ugyanis úgy látták, hogy az elődénél is vonzóbb és határozottabb külsővel lehet és kell felfrissíteni a modellt, amihez a megjelenés robusztusságának növelésén át vezetett az út. Így például az első lökhárítók vonala tagoltabb, mondhatni izmosabb lett. A szélesebb hűtőmaszk az elődénél vastagabb, krómozott díszléccel együtt pedig teljesen belesimul a lökhárítóba.

Az új első LED-fényszórók az alapfelszereléshez tartoznak a második felszereltségi szinttől, a hátsó lámpatest viszont alapból is olyan háromdimenziós LED-sort kapott, ami úgy néz ki, mintha odakapott volna karmaival egy oroszlán. Emellett a kocsi karakterét kifejezetten erősítő megoldás, hogy a lökhárító alatt a ködlámpák afféle fészekbe kerültek. Ráadásul, ahhoz képest, hogy a 208-as még négyméteres sincs, a 15-17 hüvelykes kerekek mindegyike azt jelzi: igazi nagyfiú vagyok!

Ezt az önbizalmat táplálja, hogy az új 208-as utasterében visszaköszön az elődből jól ismert kisméretű kormánykerék, a magasra helyezett kijelző és a nagyméretű, héthüvelykes érintőképernyő által meghatározott Peugeot i-Cockpit, amelyet olyan elismeréssel fogadtak a vásárlók, hogy 2012-es megjelenése óta bekerült a 2008-as és a 308-as modellekbe is. Az összes kivitel puha műszerfalbetéttel készül, ugyanakkor a magasabb felszereltségű változatok új bevonatot kaptak, így tapintásuk lágyabb, rajzolatuk pedig magasabb kategóriájú megjelenést kölcsönöz az utastérnek.

Néhány szó következzen a legújabb fejlesztésű Euro6-os dízel motorokról. A Peugeot dízelei évtizedek óta megbízhatóságukról ismertek. Borítékolható, hogy az 1.6 BlueHDi 75 és testvére, az 1.6 BlueHDi 100 a márka hagyományaihoz hűen elnyűhetetlen lesz. A gyengébb, 75 lóerős változat pedig adóügyi szempontból is vonzó ajánlat, arról nem beszélve, hogy az ötajtós belépőmodell listaára 3,89 millió forint. És még valami: a gyári adatok szerint mindkét dízel párját ritkítóan takarékos, és akár három liter gázolajjal is képes megtenni száz kilométert. Van persze 120 lóerős, 1.6 l BlueHDi S&S motor is, ahhoz már hatfokozatú váltó dukál.

Aztán itt vannak a benzinesek. Az egyliteres PureTech 68 és az 1.2 literes PureTech 82 szívómotor bevezetése után a háromhengeres PureTech motorcsalád új változattal, a turbófeltöltős, 1.2 literes PureTech 110 S&S típussal bővült. Ez a nagynyomású közvetlen befecskendező rendszernek (200 bar) és az új generációs turbófeltöltőnek köszönhetően már alacsony fordulatszámon is kitűnő vezetési komfortot garantál, és ezzel a szegmens egyik éllovasa. Az új Peugeot 208 már a bevezetésekor rendelhető az új hatfokozatú automatikus EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6) váltóval.

Ami a balesetmegelőzést illeti: újdonság a városi vészfékező rendszer, az Active City Brake megjelenése, mely érzékeli az előttünk lassító vagy megálló autót, és 30 kilométeres sebesség alatt önállóan lelassítja vagy akár állóra is fékezi autónkat. Így segít elkerülni a városi cammogáskor bekövetkező koccanásokat, illetve az ütközés erejét csökkenti olyan esetekben, amikor a vezető nem lép a gázpedálra.

Egyebek között az Active City Brake-nek köszönhetően az új Peugeot 208 az egyik legbiztonságosabb modell a kategóriájában. Nem is csoda, hogy aktív és passzív biztonsági rendszerei révén a modell ötcsillagos minősítést szerzett az EuroNCap-teszteken.

Az idei első öt hónapban 6,2 százalékkal, 350 356-ra bővítette eladásait a Peugeot Nyugat-Európában, míg az EU keleti tagjaival kiegészített összesítés az elmúlt év azonos időszakával összehasonlítva öt százalékkal magasabb, csaknem 365 ezer darabos eredményt mutat.

Share/Save